Monday, October 31, 2011

Wo Jia Tze Lin

Korang mesti tertanya-tanya. Pehal dengan title post aku kali ni? Ok. So cerita dia macam ni.

                       Once upon a time, on a bright and sunny day.................


COP!

Jaja dah mula mengarut dah ni. Macam ni. Hari ni minggu ke-4 habis PMR. Memang kitorang tak tahu nak buat apa. So harini, counselor upah cikgu luar untuk ajar kitorang MANDARIN. 

Aku sebenarnya dah pernah belajar Mandarin. Masa darjah satu, aku sekolah Kwang Hwa, yang terletak di kawasan perumahan Indera Mahkota 14. Mak aku kata, kalau aku besar sikit, boleh naik basikal je pergi situ. Tapi masuk je bulan April 2003, aku dah tak tahan, cina-cina tu buli aku macamlah aku ni bodoh gila nak mampos -.- eeee kalau boleh rasa nak cari balik bebudak tu and balas balik perbuatan diorang. I want them to have a taste of their own medicine. Takpe, aku baik. Lupakan yang keruh ambil yang jernih. *muntah kejap, sebab Jaja bukannya baik*

Semua yang nak belajar mandarin kena pergi masuk kelas B. Haha naik taraf lah kiranya ni. Aku memang tak pernah visit kelas orang. Asyik stay kat kelas D je. Nak melawat kelas orang segan -.-  Tapi Jaja ni kalau ada dalam kelas sendiri, dia lah yang jadi monyetnya.

Crowded gila kot kelas B. Tapi yang 'rajin' masuk kelas mandarin ni pun sebenarnya kena paksa. Yang kena paksa adalah sesetengah kelas D, paling ramai kelas B and budak J yang berminat. Aku tau, pelik kan? So ada lah cikgu ni, Ms Kohr (tak silap aku la, sebab bila dia ajar Bahasa Cina je, memang aku terus lupa nama dia.) Muda lagi cikgu ni. So apa lagilah, Kimi and the Geng memang sukaaaaaaaaa :P

Mula mula belajar yang simple dulu. Nama saya adalah Jia Tze Lin. Sebenarnya that's chinese for Jarzreen. Tak silap aku la. Sebab masa darjah satu, cikgu cikgu kat sekolah cina tu pun panggil aku Jia Tze Lin. Ms Kohr pulak tanya.

Ms Kohr : Eh you punya nama apa?
Me : Jarzreen, lao shi. (wuwuwuwu nasib baik aku ingat 'laoshi' maksudnya 'cikgu')
Ms Kohr : *pandang nametag aku lama gila* Macam mana nak pronounce? You punya nama English name eh?
Me : *terdiam sebab aku pun tak tahu nama aku ni bahasa apa. nak kata melayu, bukan sangat, nak kata English, tak pernah pulak dengar. tapi aku still suka nama aku. haha* Errr, tak tahulah, laoshi. Mix kot. Haha
Ms Kohr : *smiles, nodnod, lepastu pergi fork out some mandarin out of Yasmin.* Ok.

Kitorang belajar banyak lagi lah. Saya nak makan nasi lah, ini lah itu lah. Tapi lepas keluar daripada kelas tu, aku terus lupa. Huahuahuah. Takpe, lepas ni pergi Popular, beli buku Bahasa Cina.

Yasmin kata dia benci aku sebab aku boleh pronounce Mandarin. So I told her, "Mata sepet comes with its own lidah."

THEN SHE PINCHED ME. SCREW YOU YASMIN.

Ok lah, sekarang ni aku nak masuk Facebook. Nak mintak tolong si Syamila ni. Dia tu dulu sekolah Pei Chai. Mandarin dengan English bapak star nya!

Aku ni apaaaaa lah. Semua benda tak pandai. Huahuahuah.

No comments:

Post a Comment